Friday, July 15, 2011

duabelas julai

tido lewat, sebab ada benda nak wt arini.. around pukui 1.30 bwu tido.. aku besa ada perangai pelek skiwt.. payah nak lena mlm.. klou baring ataih katil tuh kena tunggu 1/2 jam atau kadang3 sampai sejam utk tidol.;. pelek kan..

dlm aku dok tidok tuh. around 3 pagi kowwt.. ntah x dan nak tngok jam tyme tuh.. ada guruh.. and kiilat saling sabung-menyabung.. Mesti heran mcm mana aku taw sdgkan waktu tu aku tidok kan?? Mimpi ka?? Of koz not. Aku terjaga lar beb.. Haiyoo.

out of blue, karan kat umah aku trputuih.. apabenda ntah tendang kat sius tu.. Aku tyme tapa still dok (lali), dya trlena sat.. dlm pukui 5, aku tak tahan dak.. dah lar panaih pastu gelap plak.. mana aku boleyh tido.. redah jgak dlm gelap3 tuh nak p cri kipas tgan aku..  naseb bek ada..

hampa bygkan.. aku dok bersila ataih katil pastu sambil dok mengipas.. macam org jahat dok bomohkan sumtink ja.. Hahaha, taleyh blah.. Aku pikiar mcm nak p kol TNB pown ada.. haiyaa.. *tiba-tiba tringat kisah lama dgn TNB.
"Abah panaih.. p kol st TNB"
"Kol dh tdi.. adek try p kol len..


"Ya, hello"
" hmm.. saya bla-bla, dok kat bla-bla.. " nada pompuan mabuk ja pown.
"apa yg saya bleh bantu?"
 "elektrik tak dak lama dh nie.. apa nie..taw dak bju x strika lagi!! esok anak-anak nak pi skolah macam mana??.. awat lama sangat nak perbek elektirk".. (bila aku anak pown tataw, saja hentam sebab slalu dgr mama ckp lagu tuh
 "Cik orang yg keberapa tak igt.. Qamai dh yg kol kami dry taman cik.. "

Malu st, hmm truih letak phone.

Tap, 5.30 bwu ada elektrik.. qupanya.. fius ditendang.. Ahhh,, syiokk nya qasa.. truih sambung lena balek.. *mesti igt aku penyegan kan.. yalarh.. org len 5.30 bngun dh tido tapi aku boleh smbung lena gyh.. Ngantook kowt.. Sampayy pukui 6++.



No comments: