Saturday, December 3, 2011

psytt. tasuka lah.

malam kemarin, aku pi makan-makan kat peqelis.. As biasa kedai Mona Ikan Bakaq tu la weh kami pegi. kami dah takleyh pi kedai len. sebab takut tak sedap. satgi rugi ja makan takdak nikmat.

okey sampai tu kami order. and dlm 15 minit ja semua hidangan kami siap. aikk. terkejut aku. kali nie cepat plak depa hantaq makanan. kalau dak lambat macam siput smpai kena order dlu sebelum sampai kedai.

takpala. pelayan tu mai la hantaq cicok goreng tepung dua pinggan kat meja kami. pastu ada la pakcik sebelah meja kami nie yg mai sama dgn kami igt tu hat dya. dya tanya pelayan tu, hat dia awat tak sampai lagi.

abaikan. pak cik tu lawak! serius lawak. dah laa cakap kuat. sampai kami yang makan nie pun boleh tersedak. ada la satu time tu aku dok pegang makanan. pastu dia kata kalau makan benda yang aku pegang tu mesti sedaap.

tetiba cam teqasa. aku kalih lah tengok meja dia. naa, dia dengan anak dia dok tengok aku makan. hee. sengal laa pak cik nie. setiap kali aku kalih mesti dia dok tengok aku.  pelik kan. dah laa bersin kuat banyak kali. habis kuman masuk.

pastu tetiba aku gelak kat kak aku. ada la kes. pastu kami dok gelak sampai tersedak and kebetulan kak aku memang batuk. pastu dia boleh kata. " ha tudia jangkit dah" nampak sangat dia dok perati kami dari tadi kan.. *syak buruk dah aku nie.

kami sambung makan. sampai la depa abes lu makan. pastu dia dengan bini dengan anak-anak lelaki dia bangun nak balik. buleh yg sorang tu jalan tepi sambil dok tengok aku. memang cari pasai. ingat aku nie gedik sangat nak senyum ka? dah tak hensem pon.

so, kesimpulannya kali nie kami makan tak senang. sebab dapat "jiran makan" yg fesyen macam depa tu. penyibok. tambah-tambah yg pakcik tuh. huh. sampai naik kereta aku dgn kak aku dok gelak kat depa. HAHHA

selamat malam semua. enjoy your weekend. assalamualaikum.

AMIRAH FAUZI

teteiba teringat cerita. best laa. adam tu kiut.


No comments: