Friday, April 8, 2011

Gandumm yg x berkesudahan.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Gandum tergolong dalam famili rumput dan merupakan tanaman bijian yang kedua terbesar selepas jagung; ketiganya adalah padi. Nama botaninya Triticum spp. Bijiran gandum merupakan makanan ruji yang digunakan bagi menghasilkan tepung. Sekamnya boleh dipisahkan dan dihancurkan menjadi bran. Gandum juga ditanam khusus untuk tanaman ragut bagi ternakan dan untuk menghasilkan jerami.

sumber: http://ms.wikipedia.org/wiki/Pokok_Gandum

Actually bukan hat nie yg aku nk cakap.. Aryny aku nak cita pasay sseorang yg berkaitan dengan GANDUM.

Kisahnya begini.

Di satu pagi yang hening, ada seorang makluk bernama FARRAH SYAZANA, dtg ke kelas aku. Dia dipercayai kurang sehat skit pada hari itu. Dia telah mengelilingi kelas aku banyak kali.

Selang beberapa minit, dia telah terlihat aku. Secara tiba-tiba, dia mengucapkan HALLOooo kepada aku.. Yang memelikan aku, dia telah memangil aku Myraahhh ganduuummm < dgn gaya dya.

Alah, gandumm ja pown.. Tapa arr.. Aku biarlah sampaylar Aku pown trikut-ikut lar dgn nickname yg dya bagi kat aku tu.. aku telah memanggil semo kwn aku dgn gelaran GANDUM di blkang selama lebih kurang satu mnggu. 

Sampay ja ke seorang kwn aku bernama KU MARLINA BT KU AZIZ..Aku telah menyebut  "Ku Gandumm". Woww, terkesima sebentar.. amacam? comeyh dak???

Aku qasa comeyh sgt nama ku gandum tu.. So, aku terus-terusan memangilnya Ku Gandum.. Tapi yg jadi msalahnya.. Dia x suka dgn nama tu. :(

Lanie pown klu aku panggel ku gandum.. dia x kaleyh.. dya kta tu sebab bukan nma dya.. Alahai!! Syg skali.. dia x bg restu.. So, maknanya aku kenalar stop pnggel dya cm tu?? OMG.. nnty aku rindu nk sebut perkatan tu..

Tapa lar weyh, untuk ank aku snggup (jiwang lar lak, haha).. OKey?? MAsalah selesai!!! jgn maqah aku lagi tw..

No comments: