Thursday, September 1, 2011

hari raya

pagi tuh, aku bngun 6.30. bngun p boh kueh qaya.. yalarh mlm raya x leyh boh sbb tgn penuh merah.. heee.. suka! pukui 8 siap-siap nak p smayang qaya kat masjid Sultanah.. Aku jumpa cekgu hasyimah hamid, tcher nabila and Hani D-bee.. Hani ajak aku p umahdya makan nasi tomato. aku tolak sbb na kena blek umah tok.

Balek umah tukar baju. sbb tadi p smayang pakai bju lama.. sbb tkuwt redutt bju qaya. lepas semua siap.. sesi bergambar lak.. pose sana, pose sini.. okey.. juumm gerak.. naik kereta .. brusssshhhh p tmpat yg a stone's throw away.. umah org mngasuh aku yg dkat hutan kg jugak.. kat sana.. depa jamu nasi arab.. sejibik mcm nasi pak tuan. WOW!!! sdaaap weyh..

Pastu lepaih tuh, p umah tok blah mama kat tongkang yard dkat-dkat peremba. Masuk-masuk ja, mama and the genk berpeluk-pelukan.. pastu ada org nuh qeyauu... anak dya ckp.. "tuh, bukan apa.. tngok drama byk sgt tuh". aKU PLAK jmppak genk utk bergosip.. hahhaa...  lepaih tuh.. mak lang jamu nasi.. igt tu tak mau.. tapi sbb ada smbai ikan bilis. aku pederaih jugak.

Next, aku p umah tok kat alor merah.. ha, katt sini bwu lar qamai org.. semo ada. bonda and femily, ibu and femily, pak cik and femily. mami and femily.. abah and femily bwu smpai.. (nie femily aku). Bonda wt kenuqi.. nasi tomato jgak.. igt tuh takmaw makan dh.. sbb kenyang.. tapi tiba-tiba bonda mai "Bella x mau makan ka nasi bonda" kecian lak plak dgr. aku pon amek ckiwt wt syarat.  tkuwt stgi igt aku tak mau makan lak.

Lama kat AM, kami p Jitra plak. Umah mak teh. Mak teh ada org tempah utk hari qaya rupanya.. So, kami jumpak lagi nasi tomato. Aku mula-mula nak jauhkan diri dri meja makan.. sbb satgi mulut nie gatai arr nak qasa.. hmm.. tapi mata aku trtangkap dkat kurma.. OMG!! tak leyh taha.. Basuh tgn amek pinggan truih..tunggu apa gyh.. shorruuu la.

Almost maghrib kami balek umah.. ha, tudya.. Penink dh stat menyerang.. aku lepaih solat maghrib. aku text iffah suruh dya alert aku tyme pukui 9 satgi sbb ada nur kasih.. dya ckp dya pown bwu nak sruh aku peringat dya.. Last-last aku trtidor and dya x antar mesej pown.. tapi pukui 9.05 mlm.. aku terjaga.. and teruih heret bantai p dpan TV.

lepaih abes cta tuh.. truih p smayang isyak and trus bum-bum. dok esok pagi tuh kena bngun makan soqq. okey.. pequt dh qasa x sdap.. pukui 6.30 bngun mayang subuh pastu tdok balek.. aku bgun kerja p toilett.. sket pequtt pluss muntah-muntah.. and aritu dlm sjarah aku tdokk 13 jam 30 minit dlm satu hari... wow.. aku sniri tak percaya.. trokk gilaa.. papaapown bukan aku sngaja naih..

 
AMIRAH FAUZI

No comments: