Friday, December 16, 2011

taktau nak kata apa. getaq sangat.. :Loser


chori chori chupke chupke. humko humise curalo. kuch-kuch hota hai. dil to pagal hai.  mak hang, aku takut weyh. ramai yang kata 22 nie keluaq result. betoi ka? mak aku cakap selalunya lepas krismas bru keluaq. ntah laa.

 aku takmau amek buleh dah. taruh ja la result tu sampai SPM takbuleyh ka? okey mai aku nak share dengan hampa. aku penah mimpi pasai result pada hari yg sama nab mimpi. mimpi aku macam merapu.

aku dipaksa buat apa ntah kat cikgu pastu sampai takdan nak amek result. last-last cikgu sekolah rendah yg mai bagi result tu. hee. apekehal pulak nie. bila aku tengok slip. aku jerit satu dewan. *seronok gila time. tiba-tiba terjaga tiduq. 

apa maksud semua tu. lepas tu. aku pi tanya mak aku ada mimpi apa-apa dak? mak aku terkejut. mama cakap mimpi pasai pa? PMR adik? dak pun.  pastu mama kata pi baca yasin banyak-banyak. "adik, tak yakin la mama" subjek apa yg kurang yakin? KH(sambil pandang rumah pahmah.) , BI pon sama and Agama.

Mama terkejut. banyak sangat. hee. dengan takmau aku sedih. mak aku suruh masuk pi tenang diri mintak banyak-banyak kat ALLAH. okey. takpa. aku tauk tepi semua tu. pi holiday aritu pon bukan aku tak teringat kat result. dalam kereta aku diam ja. dok pikiar. kalau-kalau takdapat. macam mana? tapi saja depan semua orang aku buat macam tak dak apa.

aku takut aku takleyh terima hakikat weh. aku takut aku tak boleh terima kalau kawan-kawan aku dapat 8 A sedangkan aku tidak. padahal kami belajaq dalam kelas sama, cikgu yang sama. humm. yea. aku memang overthinking.

penah aku pikiaq lebih bek aku mati awai dari tau result. astafirullahalazim. mengucap banyak mirah. jangan nak jadi cetek akal. macam orang bodoh agama. teruk kan aku nie. and tadi mak aku habaq dia mimpi. sumthing yang buruk. weyyyyh. time qasa nak qeyau.

aku qasa benda nie ada kaitandengan result aku. sebab selalunya macam tu arr. bila mak aku mimpi yg elok. elok la benda nak jadi. kalau dak sebaliknya la. Aku takut seram sejuk. harapan aku tinggi tapi target aku rendah. YA ALLAH. realitikan apa yang aku mimpi. dan jauhkanlah apa yang mama mimpi. AMIN. Assalamualaikum.

AMIRAH FAUZI

No comments: