Saturday, August 18, 2012

Selamat Hari Raya Peeps.


Assalamualaikum semua. Guys, harini dah last puasa eh. The question is now sapa puasa penuh angkat tangan. Suara pertama, syakee. bush-bush. Suara kedua, Anisss. Booomm. Hee, dengkinya kat depa ni. :P

Hari Raya Tahun ni tak berapa meriah sebabnya baju raya aku tema kalernya tak meriah. Haha. Jahatnya saya. Okey, hijau not bad. yelatu. semua kan tau aku anti sgt ngan kaler ni. Aku sendiri pon taktau pasaipa. Yang aku tau aku stat anti kaler ni since standard 6 lagi.

 Sebab waktu sekolah rendah aku ngan nadia telah melancarkan perang warna. Dia obses ngan hijau. And aku gila dgn pink. aku selalu mempertahankan warna feveret aku and same goes to her. Kami boleh gossip macam3 benda tapi bab kaler feveret ni mmg takdak kompromi. Sorry.

Back to mood raya. Kasut raya aku kaler putih. boleh tahan lama ke ni? aku ni kan gopoh sikit, satgi habis diselaputkan dgn bacteria kaler koko. :P tapi dah beli kasut spare dh. maknanya ada dua kasut qaya. kaler campur-campur.

Baju kurung direduce kan menjadi 2 saja. yela selalunya hari raya aku ada tiga or empat pasang baju kurung. Oh mama, buat banyak3 sapa yg nak pakai? Alasan my mummy. bukan rugi pon buat lebih. nanti boleh pakai pi kenduri. ~,~

Beg baru. tu yg penting. But jgn terkejut kali ni beg raya aku tersangatlah kontra dgn tema qaya. selalunya ambik sedondon. tapi kan, laqat ar nak beli beg kaler hitam, koko, grey. cemuih dah okey. So, this year kalernya violet. Kontra kan. But what I care. huhu.

And macam besa, baju seluar utk jalan beraya mesti ada okey. Beli kat kedai Rifaa. and bila raya je, jari aku memang takkan lengkap tanpa inai. Huahua. Aku nak pakai!! Bila igt C. Azlin, igt nak main redah ja. Tapi bila igt PRS, oh tak jadi. So, keputusanya masih ditengah-tengah.

Esok pagi nak bakaq kek marble. penah dgr dak? Hmm, so excited lah dgn oven baru. yeay. Awai awai tadi mama dh pesan tidur awai sebab esok nak bakaq kek. tapi tick tock tick tock, sekrang nak pukui 2 pagi. hehe. sorry mum, i will go now.

Dearies, Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin. Salam Lebaran. Muahss.

No comments: