Wednesday, March 5, 2014

Staying at Home Part Onee,




Assalamualaikum beautiful friends. Yeah. Not to late to say Hello March. Welcome to my life. Wow. March March March. A big day going to come. #Countdown. 14 days more. Yeah. Acteli I had a lot of stories to be told. But hmm I don't know how to start it.

Alhamdulillah dah pass JPJ (25/2.2014). Alhamdulillah dah reti masak sikit. And yess, I need a lot of practice. Yeah, saya budak baru belajar. Tunjukkan saya jika salah. And Haha. The worst thing ialah I keja dalam jangka masa less than 48 hours. Hewhew. Aku kan lembik, tak tahan keja kuat, Mentaliti tak kuat. Boo Boo. I pun tak sangka everything  turned like this.

MAYBE, dah biasa dok rumah. dok asyik tengok tv, online, masak, tido.

KEADAAN TEMPAT KERJA:

1. Tempat dia besar, bersih, and selesa since workers hanya ada lapan plus me

2. Kakak kakak baik. Sabar mengajar aku yang tak reti apa ni. Since I 'm the youngest, they keep  
    called me "adik"  Depa nih memang hingaq, gila gila. I yakin kalau aku keja lama mesti aku  
    leh jadi geng depa sembang. Hahaha.
 
  • Kak Nisah- The first person yang aku jumpa. Yang paling lama kerja, menjadi orang   kepercayaan. Satu satunya orang yg akan bancuh tepung semua utk buat kuih. 
  • Kak Umi- Orang yang peramah. Aku buat kuih makmur dengan dia sambil ngombrol ngombrol. Dia pregnant sekarang. 
  • Kak Wan- Orangnya comel. Ajaq dengan sabaq aku buat kuih samperit. Dia yg tolong aku banyak. Thanks kak. wlaupun hanya sehari kita jumpa.
  • Kak Bahah- Sporting gila. Dia pun dok mai tunjuk aku buat kuih. Sikit sikit nak cakap ngan aku. Hahaha. Tapi aku rasa dia baik. Kerja dia packing kuih dalam balang je. But dulu dia buat kuih juga. 
  • Kak Ah- Aku tak tahu nama betoi dia apa. Kak Nisah selalu sebut tapi aku takley nak catchup lah. Haha. Telinga problem. Dia keja bubuh ceri ataih kuih samperit yg berpuluh puluh tray nuh.
  • Kak Nab- Hari kedua aku jumpa dia, dia sangat lah peramah, gila gila, and a bit take care. maybe sebab aku freshie kot. 
  • Kak Ana- Aku taktahulaah dia ni mcm mana. Tapi Kak Umi kata dia ni penyengap sikit. Sekali tngok macam tak peramah (Memangpun) Dua kali tengok seram (dia usha aku pelek) kali ketiga tengok normal ja (dia cakap ngan aku time nak balik) Hehe. So, don't easily  judge people baby.
3. Everyday boss yang mai amik aku kerja, since tadak transpot. Yela my PaMa takley hantaq time tuh. Rushing to their destiny. #Skull evely day.
 
Semua okey je kan! Tempat okey, kawan kawan kerja okey, boss okey. Abis tu apa masalahnya sekarang nih?  Masalahnya aku nih lembik. Sempat lah aku buat kuih samperit ngan kuih makmur. Okey. Pasai hal nih kita stop sampai sini jelah. I'm sorry. :(

KEBAIKAN DUDUK DI RUMAH:
 
1. Aku bleh jaga rumah
2. Aku boleh tengok TV (Wonderful Mama, etc)
3. Aku boleh tolong sidai kain (Yg ni semua orang buat)
4. Aku bleh belajaq memasak lagi. hehe
5. Aku bleh jahit crosstive bagi perabis ( 35% dah siap)

So, I rather choose utk duduk tinggal di rumah aje. Kerja tu memang best. Since aku minat bahagian2 kuih dengan kek kek nih. But aku tak leh tahan bila balik rumah tangan kebas kebas. Tumit kaki sakit sebab takleh duduk. Ibu jari rasa mcm tak wujud. Pinggang rasa sakit.Kalau korang boleh tahan ke? Kelip kelip mata. hehehe.

See you soon. To be continue. #Staying at Home Part Two. Saranghae. Muah muah.



No comments: