Friday, December 23, 2011

bukan nama aku la. i'm amirah.:P



haii haii. selamat petang jumaat semua. okey. macam semua tahu nama saya nurul amirah binti mohd fauzi. oh sebelum tu. nak tanya ada dak jumpak nama lain yg diwarnakan dgn warna. Ada ke tidak? takdak kan. bukan ape. adelaa orang panggil aku "bella".

nama aku bukannya nabila or salsabila ka. nope. kenapa nak panggil orang dengan nama lain. mungkin waktu kecik-kecik dulu aku tak kesah dengan nama tu. tapi sekarang aku kesah sejak ada mulut kata aku tak suka orang panggil nama aku amirah, tapi suka kepada nama bella tu. mangkok betoi la sapa yang kata tu. #serius tak mengaku adik beradik aku. $^%*.

mama abah penat-penat bubuh nama tu kat aku. senang-senang hampa ubah. yela even mula-mula sepatutnya nama aku ialah nurul izzati. tapi paksu aku larang keras sebab apa dia sendiri yang tau. ntahlah.

the meaning of Amirah is "princess; treetop, proverb, or sheaf of corn". # sumber google. maksud melayu putri atau ketua. ntah papa la hampa nie. aku penah tanya org yg mula-mula panggil aku bella tu. kenapa dia panggil aku macam tu.

kata dia, dekat langkawi adala satu hotel terkemuka ni namanya bella vista. !okey. apa kaitan ngan aku? dia kata lagii. dulu ada cerita mexico nama bella apa ntah. tapi bukan bella camidates tu. tetiba dia teringat kat aku. jadi dia pon panggil la aku dengan nama tu.

watever! kenapa aku taksuka nama tu. sebab kezen aku yang elok-elok pangik aku kak mirah semua dah tukar jadi bella tanpa ada perkataan kak di depan. dan aku rasa itu sangat kurang ajar. biadap. memang la hampa kata benda kecik ja pon. tapi bagi aku yg muda wlwpun setahun ja pon kena hormat aku sebagai senior okey!

 

No comments: