Friday, December 30, 2011

hai, saya budak kelas akaun :)

bakal belajaq, semua nie. yg penting asas. :D
hello, sebabkan mata nie masih tak mahu lena, jadi aku nak share ngan hampa satu benda. tadii kan cikgu hasmah bagi kunci bilik kausenling suruh kami kemai. besalah kami kan budak rajin. dalam dok kemaih-kemaih, aku jumpak satu pamplet, "Minggu Orientasi Tingakatan 4 Tahun 2012".
so, aku amik baca la. apa yg ada dlm tu.

kita berorientasi minggu kedua bukak sekolah kot. *lupa dah. and dalam aku dok belek-belek, aku jumpak benda yg penting. haip. sabar dulu. aku nak abaq lanie. aku jumpak senarai guru tingktan form4. hamboih, lagi-lagi nak tau. sabq la hampa.nak tau ka? hee. *sure dok ngutuk aku tuh*. yela aku habaq. okey tarik nafas dalam-dalam.

KELAS:

4SS3: HO SO WUN
4SS2: ZURAIDAH
4SS1: NOOR FAWAHEDA * tak ingat ejaan.
4SC3: USTAZAH BUSHRO *best depa. ustazah nie baik.
4SC2: USTAZAH CHE JAM
4SC1: HAZIAN SARIP

tau dah bukan. saja yg kelas 4SC1 aku letak last and aku bold kan nama cikgu tu. bila nab tengok, dia tanya nie cikgu yg ajaq kita PS tu ka? yea, cikgu tu lah. mampoih la hampa. dapat mak yg baik punya. HAHA. kalau nak selamat, hampa pandai-pandai buat baik dengan dia. kalau dak. nahas hampa bila dia dah mark hampa.

nab, tadi keja tanya aku betoi ka aku nak amek akaun? dia kata kalau amek sains, bila takpaham ada ramai yg boleh terang. haha. apalah, macam la kalau aku dok kelas account takkan takdak sapa nak explain kat aku bila aku takpaham. shake kan ada. haha. baru tat sat aku berskype ngan nab. dia tanya lagi. betoi ka aku nak amek akaun. teqa ily pon amik sc.

nab, aku sure akan amik sains kalau otak sains aku macam otak hang. aku memang teringin nak amik sains jugak. serius aku habaq. tapi aku takbuleyy la. aku takmau amek resiko. pengajaran dah ada depan mata. and tadi pon aku dah tanya kaunselor kat sekolah. takpa ka kalau saya amik account cekgu? ada keja nie utk kami budak account, depa kata takbanyak?

cikgu kata takpa, and peluang pekerjaan cikgu cakap banyak. jangan risaulah. tapii. cikgu kalau amik akaun orang akan kata... LEKEH? cikgu sambung. kalau kamu buleyy dapat straight A kalau amik akaun kenapa nak susah-susah nak belajaq sains. utk pengetahuan hampa.periksa akhir tahun form 4 2011 pon dalam aliran, tempat 1 sampai 4 semua budak akaun pegang.

kedudukan ke-5 baru ada kelas sains. kak senior habaq, sains payah. nak dapat elok, kena fokus. tak buleh main-main. bila aku dengaq aku jadi semangat. jadi nab, aku dah buat keputusan. aku akan amik akaun. insyaallah tak salah kot keputusan aku nie. kelas mana pon kita takpa. janji usaha. okey semua. dah buat keputusan dah ka nak amik aliran apa? sometime kita perlukan nasihat dri org yg berpengalaman.

# ada dua beradikk ni, yang kakak amek sains, duduk mrsm. tapi result spm dia tak berapa elok sgt 5A sumthing la and subjek sains dya lingkopp. tapi sebab nasib dia baik dia dapat cikgu. yg adik nie  pulak sebab taknak jadi macam kakak dia, dia amek account. tau-tau bila result keluaq dia dapat straight A. lanie dya dok kat canada buat account. and yg paling bangga adik ni budak bahiyah.

aku amik iktibar dari peristiwa dua beradik ni. kelas mana pun takpa, insyaallah persahabatan kita takkan putuih sebab berlainan kelas. buat la yg terbaik utk diri sendri. kejayaan adalah keutamaan kita sekarang bukan. yea. berlajaq rajin and mintak-mintak la nanti time SPM batch kita jugak yg pecah rekod. Amin. Assalamualaikum.

No comments: