Monday, December 24, 2012

Jangan Nak kejar glamour sangat dgn Kelas Sains.:P

Peace! Walaupun tengah marah ni.
Hai earthlings.

Tadi pagi, dok tngah mood elok online, tetiba terjumpa satu status yg buat aku kurang ehem selesa sikit. Nak komen ngan kawan-kawan pon, berpada-pada lah adik. Dah la adik kawan aku pulak! Lagi macam tak patut je apa yg dia tulis tuh.

Patut lah Datin SY kita agak marah. Saya dgn suka cita nya nak habar, yg saya sokong kamu SY. Ada ke patut dia cakap yg ALIRAN AKAUN NI TAK GEMPAK! Hey, Hello adik manis, tahun ni SPM yg straight A ramai dari kelas Akaun okey. Take note yeah.!!

Klu dia tuh straight tara mana pon, kalau otak dia tak leh go dgn sains, takguna juga. Takpayah nak cari glamor sangat dgn masuk aliran sains. *kepada budak aliran sains yg lain, maaf hal ini antara saya dgn dia aje tau*

Bukak sekolah nanti, biar cikgu cuci sikit otak hampa. Baru lepas tu, nak pikiar dua kali kot nak cakap centu dah. Hee, nak habaqq siap-siap lah klu stakat nak jadi cikgu or pensyarah ke, takperlu kot nak amik pure sains.

Bak kata cikgu hasmah, bekas kaunselor Bahiyah kat aku setahun yg lalu:-

CH:  Klu kamu buleh dapat straight dalam aliran Akaun, buat ape kamu susah nak amik pure sains yg boleh merosakkan result kamu?

A: Tapi depa cakap yg aliran akaun ni lekeh cikgu.

CH: Takpayah nak kejar glamor sangat. Nanti result tak teqa mana pon.

Berkat nasihat dia, aku pon amik akaun. Klu tidak awai awai tu aku ragu-ragu jugak. Tapi, sekarang alhamdulillah, barulah aku nampak hikmah di sebalik ape yg berlaku. Adik-adik yg baru nak masuk ke alam 16 tahun, pikir la byk byk kali. Jangan menyesal di kemudian hari sudah la !

Till here. Assalamualaikum. Sayang -NII-

No comments: